تستسترون و عوارض آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 27 / 10 / 1390
بازدید : 491
نویسنده : امیر مستور

تستسترون (هورمون مردانه): مهمترین هورمون های بیضه ها همان تستسترون است که تولید آن از هفتمین هفته بعد از شکل گیری جنین در رحم مادر شروع می شود. یعنی وقتی جنس کودک (دختر یا پسر بودن) مشخص شد. اگر جنین پسر باشد، تولید تستسترون شروع شده و عمل شکل گیری آلت تناسلی مردانه را هدایت میکند و بعدها باعث انزال دو بیضه به کیسه بیضه ها می شود. چند هفته بعد از تولد نوزاد، تولید هورمون تستسترون نزدیک به صفر می رسد. ولی در دورۀ بلوغ دوباره تولید خود را از سر می گیرد. همین هورمون تستسترون است که باعث تغییرات فیزیکی در سنین بلوغ می شود. مانند رشد آلت تناسلی، کلفت شدن استخوانها و پوست بدن، کلفت شدن صدا، و رویش مو در صورت و در قسمتهای دیگر بدن و ...

See full size image
اینکه تستسترون چگونه در این عمل تأثیر دارد به این شکل است که تستسترون وارد سلولها شده با هستۀ اصلی آنها عجین می شود و آنان را به تولید پروتئینهای خاصی برای این کار (از جمله تغییرات فیزیکی در بدن) وامیدارد. خود فعالیت بیضه ها از طریق دو عدد هورمون به نامهای ( (FSH ، LH ) که از مغز انسان می آیند، هدایت می شود (همین دو هورمون عملکرد مجاری تخمک زنان را هم تنظیم می کنند). تولید این دو هورمون به نوبۀ خود بوسیله هورمون دیگری کنترل می شود (البته در این رابطه سلسلۀ اعصاب هم بی تأثیر نیستند). تستسترون و دو هورمون (FSH ،LH ) اثر متقابل به هم دارند به این شکل که این دو هورمون بیضه ها را به تولید بیشتر تستسترون وامیدارند امّا وقتی غلظت تستسترون به حد معینی برسد تولید (FSH ، LH ) در مغز متوقف می شود و به این شکل یک نوع تعادل در بدن ایجاد می شود. در آخر کلام باید گفت که کارکرد بیضه ها در سن کودکی هیچ عیب و ایرادی ندارد و حتی مقدار بسیار ناچیزی هم تستسترون تولید می کنند امّا مغز کودک در این سنین بیش از اندازه نسبت به تستسترون در خون واکنش نشان می دهد و دو هورمون (FSH ، LH ) که باعث ازدیاد تستسترون می شوند، تولید نمی شود. این حساسیت مغز در برابر تستسترون در سالهای قبل از بلوغ کمتر شده و نتیجۀ آن دو هورمون هم تولید شده و به افزایش تولید تستسترون کمک می کنند و به این طریق پسر نوجوان وارد دوره بلوغ می شود.
تولید تستسترون که در دورۀ بلوغ از سر گرفته میشود، حالت صعودی به خود گرفته و با رشد نوجوان بیشتر می گردد تا حدود ۲۰ سالگی که تولید این هورمون در بدن به اوج خود می رسد و بعد از آن دوباره کم و کمتر میشود تا سن ۴۰- ۵۰ سالگی که کاهش تولیلا تستسترون شدت بیشتری میگیرد ولی تولید این هورمون در بدن مرد هیچ وقت بطور کامل متوقف نمیشود




 

سوستانون و عوارض ان


این دارو شامل 30mg تستوسترون پروپیونات,60mg تستوسترون فنیل پروپیونات,60mg تستوسترون
ایزوکاپروات و بالاخره 100mg تستوسترون دکانوات است. تقریبا نمونه جدید امادرین میباشد
به خاطر ترکیب 4 استر تستوسترون در این دارو ایجاد خواص آنابولیکی زیاد این دارو کاملا ثابت ثابت شده
 است این در حالی است که استرهای تکی تستوسترون این خاصیت را ندارند.از دیگر خواص این دارو
می توان به جذب سریع آن بخاطر وجود استر پروپیونات و همچنین به ماندگاری 4-3 هفته ای آن به خاطر استر دکانوات اشاره کرد.
این دارو علاوه بر خواص آنابولیکی زیاد خواص آندروژنیکی قدرتمندی هم دارد و همچنین بر خلاف تستوسترون تجمع آب و املاح کمتری را در بدن ایجاد می کند و افزایش وزن عضلانی خشک را در پی دارد.
این دارو در دزهای پایین هم موثر است معمولا مصرف یک دز 500mg از آن هر هفته یکبار کاملا معقول
و مناسب است.می توان این دارو را همراه با دیانابول و دکادورابولین هم مصرف کرد ولی دز آنرا باید به
250mg کاهش داد.
گرچه این دارو در دزهای معقول ذکر شده بندرت به هورمونهای .... زنانه تبدیل می شود و باعث توقف ترشح طبیعی تستوسترون می شود ولی با این احوال بازهم برای پیشکیری از بروز عوارض ذکر شده در پایان دوره مصرف داروی HCG کاملا معقول و معمول است.
عوارض جانبی این دارو همانند عوارض تستوسترون انانتات است ولی ازشدت کمتری برخوردار است.از جمله این عوارض می توان به:افزایش تحریکات .... ,آکنه و جوشهای پوستی,افزایش حالات تهاجمی,ریزش موی سر و کاهش روند توقف ترشح طبیعی تستوسترون قابل پیش بینی است.
این دارو بصورت آمپولهای 250mg/ml در بازار موجود است




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت بزرگ پرورش اندام خوش امدید.

به نظرشما بهترین بدنساز از بین این بدنسایزان چه کسی است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرورش اندام و آدرس amt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 123
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



تعبیر خواب آنلاین



* * *
Google

در اين سایت
در كل اينترنت

RSS

Powered By
loxblog.Com